Última jornada i cloenda de la XI edició del Fórum Olímpic

En la jornada matinal del dia d'avui ha començat de la mà de Paco Medina, director del projecte Open Camp, el primer parc d'atraccions esportiu del món on tecnologia i esport es posen al servei del públic. Un projecte ambiciós que veurà la llum el proper 16/06/2016 en l'Anella Olímpica de Montjuïc i on el Museu Olímpic tindrà protagonisme.

La primera de les dues taules rodones moderada per Martí Niubó, ha estat composta per Jesús de Pablos, director de 1d3a; José Antonio Gago, Eurescat; Alun Evans, de la Barcelona World Race: the Game i Xavier Sabaté, CEO de Bravento. Tres empreses especialitzades a donar solucions tecnològiques al sector esportiu a nivell professional i amateur. Les necessitats fan el desenvolupament.

Les tecnologies i el patrocini ha estat l’última de les taules rodones d’aquest Fòrum Olímpic. Moderada per Ibone Lallana ha comptat amb l’actuació de Joan Antón Camuñas, director de l’empresa d’assessorament CRS Sport & Cultura; Francisco J. Carballo, director de SponsorTo i Julián Casas, empresari promotor de “Patrocina un Esportista”. Els ponents han mostrat les seves idees i projectes del que serà la forma de supervivència de l’esport. Les noves tendències del patrocini, el Crowfunding (micromecenatge) i el patrocini interactiu són i seran la forma de supervivència de l’esport i de l’esportista. Per a això cal canviar la mentalitat del públic i de les empreses.

Alberto Aragó, responsable de l’organització de l’esdeveniment, ha estat l’encarregat de tancar aquesta XI edició del Fòrum Olímpic 2015.

CONCLUSIONS GENERALS DE LA XI EDICIÓ DEL FÒRUM OLÍMPIC

Durant dos dies hem gaudit de 21 ponents que ens han apropat a la realitat de l’esport, que durant l’última dècada ha canviat gràcies a la tecnologia.

La sessió destinada a les Xarxes Socials ens ha deixat dues idees claus, la primera que la societat vol formar part de l’esport i que la immediatesa de les xarxes socials pot donar lloc a enganys, d’aquí la importància de contrastar les notícies.

De la mateixa forma que l’individu ha de saber ser selectiu amb el gran nombre d’ofertes d’aplicacions que li ofereix el sector tecnològic-estportiu.

La segona de les sessions Gestió d’esdeveniments i instal·lacions ha estat marcada pels avanços de l’última dècada. La tecnologia ha fet que l’esport (esportista) passiu es converteixi en participatiu. L’espectador interactua i això pot portar a la pràctica activa. La tecnologia apropa el producte esportiu a l’individu i això genera una necessitat.

Una altra de les idees d’aquesta segona sessió ha estat el concepte “temps”. El temps com a element de valor, la tecnologia et fa immediat el que abans era un recorregut de llarga distància.

Finalment la tercera de les sessions Entreteniment i patrocini interactiu ha destacat la presentació de l’Open Camp, un projecte innovador dins del sector esportiu que el seu objectiu és fer lúdic i social l’alta competició esportiva. Fer partícip a l’individu de les sensacions de l’esport gràcies a les noves tecnologies.

Finalment destacar que la gran assignatura pendent que té la tecnologia amb l’esport és el patrocini. Atribuït més a un tema cultural. El crowfunding o el patrocini interactiu no acaba d’assentar les seves bases dins del finançament de l’esport.